Medical Error and Resident Training

Authors

  • Mauricio Andres Soto Pontificia Universidad Católica de Chile

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revmedica.v2.1305

Keywords:

Errors in Medicine, Medical Education

Abstract

Errors in medicine occur in all contexts in which it can be developed. For instance, in pre and post-graduate education, where the subsequent analyses that are helping to conceptualize and develop medical professionalism. This is why postgraduate education makes it necessary for residents to develop a serious attitude towards their formative process, allowing them to understand the importance of a quality education. In this regard, supervising physicians should not forget to respect residents’ autonomy and learning curve. It is also important to take into account the family-social and labor-educational environments, potentially incompatible, and often resulting in sleep deprivation, lack of free time, burnout, and depression.

Author Biography

Mauricio Andres Soto, Pontificia Universidad Católica de Chile

Médico, especialista en Ortopedia y Traumatología con formación de Humanización en Salud y actualmente cursando un Magister en Bioética en la Pontificia Universidad Católica de Chile. Realizó actividad clínica permanente en hospital y consulta médica, junto a docencia de pregrado a alumnos de medicina de la universidad, como de postgrado a residentes de Ortopedia y Traumatología y alumnos de diplomado en Salud y Humanización, dependiente del departamento en el cual trabajo. Su línea de trabajo es fomentar una ética en la formación médica de postgrado en medicina, respeto por el adulto que se forma, su criterio y sus estrategias de aprendizaje.

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Published

2013-03-05

How to Cite

Soto, M. A. (2013). Medical Error and Resident Training. MEDICA REVIEW. International Medical Humanities Review Revista Internacional De Humanidades Médicas, 2(1). https://doi.org/10.37467/gka-revmedica.v2.1305

Issue

Section

Research articles