Use of Apparatuses in Science Laboratory: Developmental Characteristics of Didactical Interactions
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-edurev.v1.2046Palabras clave:
Didactical interactions, Innovative pedagogy, Manipulatives, Laboratory, Mathematics education, STEM educationResumen
Teaching and learning through the use of tools is evolving in response to new developments in pedagogy that aim to enhance students’ high-order thinking skills. This paper presents results from part of a research project investigating innovative teaching pedagogy, engaging with active learning through students’ manipulation of apparatuses in a series of mathematics lessons conducted in a science laboratory. The findings of the study include illustration of the development of didactical interactions, a modified framework yielding multi-directional transitions of interactive activities. This serves not only to promote interactive learning activities, including various active forms of productions, but also embraces innovation in STEM education.
Descargas
Estadísticas globales ℹ️
187
Visualizaciones
|
58
Descargas
|
245
Total
|
Citas
Bartolini Bussi, M.G. (1998). Verbal interaction in mathematics classroom: a Vygotskian analysis. IN H. Steinbing, M.G., Bartolini Bussi & A. Sierpinska (Eds.), Language and communication in mathematics classroom (pp. 65-84). Reston, VA: NCTM.
XXX (XXX). Tool-based mathematics lesson: a case study in transitions of activities in didactical cycle. In B. Kaur, W.K. Ho, T.L. Toh, & B.H. Choy (eds.), Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3, (pp. 145-152). Singapore: PME.
Loh, C.Y. (1984). The laboratory approach to teaching mathematics: some examples. Teaching and Learning, 5(1), 19-27.
Mariotti, M.A. (2009). Artifacts and signs after a Vygotskian perspective: the role of the teacher, ZDM Mathematics Education, 45:427-440.
Mariotti, M.A. (2012). ICT as opportunities for teaching-learning in a mathematics classroom: the semiotic potential of artefacts. Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 1, pp. 25-42. Taipei, Taiwan.
Merriam, S.B., & Tisdell, E.J. (2016). Qualitative research: a guide to design and implementation (4th ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Roehrig, G.H., Moore, T.J., Wang, H.H., & Park, M.S. (2012). Is adding the E enough?: investigating the impact of K-12 engineering standards on the implementation of STEM integration. School Science and Mathematics, 112(1), 31-44.
Stake, R.E (2010). Qualitative research: studying how things work. New Work: Guilford Press.
Travers, M. (2001). Qualitative research through case studies. London: Sage.
Yin, R.K. (2012). Applications of case study research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor.
- Los autores/as ceden a la revista el derecho de la primera publicación. La revista también posee los derechos de edición.
- Todos los contenidos publicados se regulan mediante una Licencia Atribución/Reconocimiento-SinDerivados 4.0 Internacional. Acceda a la versión informativa y texto legal de la licencia. En virtud de ello, se permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista. Si transforma el material, no podrá distribuir el trabajo modificado.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales), una vez publicado en la revista y citando a la misma ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).