Physical Motivation

Authors

  • Juan Diego Gómez-Escalonilla Torrijos Universidad Camilo José Cela Colegio Bilingüe Santa María de la Hispanidad, Madrid

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1485

Keywords:

Physical Motivation, Corporal Movement, Energy Expenditure, Neuromotivation, Neuroeducation, Emotion & Learning, Happiness

Abstract

Motivate comes from Latin, “motivus”, that means driving force. Where does this energy come from? For Freud, all that psychic energy is looking for escape valves. For White, motivation is a basic impulse. In this way Hull (1943), points out that the momentum is the tendency towards an activity generated by a need due to an internal imbalance that is regulated by the hormonal system. Therefore, the need to move and spend physical and mental energy is because of the lack of control of the developing nervous system, and the excess of accumulated energy to grow and mature in schoolchildren.

Author Biography

Juan Diego Gómez-Escalonilla Torrijos, Universidad Camilo José Cela Colegio Bilingüe Santa María de la Hispanidad, Madrid

Graduado en Primaria con mención en inglés y educación física.

Máster en Educación Secundaria, especialidad Orientación Educativa.

Doctorado en Ciencias de la Educación,

Teacher habilitado para colegio bilingüe en Madrid y miembro del departamento de inglés.

 

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Published

23-10-2018

How to Cite

Gómez-Escalonilla Torrijos, J. D. (2018). Physical Motivation. EDU REVIEW. International Education and Learning Review Revista Internacional De Educación Y Aprendizaje, 6(2), 15–29. https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1485

Issue

Section

Research articles