National Indentity as a Meeting Point anda Academic Flexibility. The Mexican Universalities and Local Specifuc for the Creation of an Educational System of Quality
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v3.594Keywords:
Identity, Education, Society, Quality, Inclusión, Tolerance, Municipal, EasingAbstract
In Mexico it is experiencing a time of legal restructuring, especially in education, legislative measures have led to an optimistic social and work environment. In this context, the social groups involved in education must create institutional protocols of action that promote a national and municipal identity that promotes the internalize social meanings of tolerance, inclusion, and peace. This project became from collaborate working in the Colegio de Bachilleres del Estado de Hidalgo.
References
Amérigo, M. (2006). La investigación en España sobre actitudes pro- ambientales y comportamiento ecológico. Medio Ambiente y Comportamiento Humano, 7(2), pp. 45-71.
Bauman, Z. (2002). La cultura como praxis. Barcelona: Paidós.
Bauman, Z. (2007). Tiempos líquidos. Barcelona: Tusquets.
Beck, U. (1998). ¿Qué es la globalización? Falacias del globalismo, respuestas a la globalización. Barcelona: Paidós.
Casas, R. M. (2007). Vivir invisibles: la resignificación cultural entre los otomíes urbanos de Guadalajara. Ciesas. Recuperado en: http://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=dnXsIb6PAX4C&oi=fnd&pg=PA15&dq=resignificación&ots=SceDokxDWo&sig=n1hM0pflcbZPTn-Hv3PdtiqKDSk#v=onepage&q=resignificación&f=false
Castells, M. (1995). La ciudad informacional: tecnologías de la información, reestructuración económica y el proceso urbano- regional. Madrid: Alianza Editorial.
Castells, M. (2000). La era de la información. Tomos I, II y III. México: Siglo XXI editores.
Castoriadis, C. (1998). The Imaginary Institution of Society. Cambridge: The MIT Press.
Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social. (2008). Metodología para la medición multidimensional de la pobreza en México. CONEVAL. Consultado el 30 de agosto de 2012 en: http://bit.ly/LEUriz
Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social. (2012a). Diagnóstico del avance en monitoreo y evaluación en las entidades federativas 2011. México, D.F. CONEVAL. Consultado el 30 de agosto de 2012 en: http://ow.ly/dFcMs
Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social. (2012b). Inventario CONEVAL de Programas y Acciones Estatales para el Desarrollo Social 2010. CONEVAL. Consultado el 10 de octubre de 2012 en: http://web.coneval.gob.mx/Evaluacion/IPE/Paginas/default.aspx
Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social. (2012c). Sección de Entidades Federativas. CONEVAL. Consultado el 30 de agosto de 2012 en: http://www.coneval.gob.mx/
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la educación para el S. XXI. Madrid: Santillana-UNESCO.
Diario Oficial de la Federación. (2004). Ley General de Desarrollo Social, 20 de enero de 2004. México. Consultado el 30 de agosto de 2012 en: http://www.diputados.gob.mx/LeyesBiblio/pdf/264.pdf.
Diario Oficial de la Federación. (2005). DECRETO por el que se regula el Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social, 24 de agosto de 2005. México. Consultado el 30 de agosto de 2012 en: http://www.coneval.gob.mx/cmsconeval/rw/resource/coneval/normateca/2343.pdf?view=true
Frías, N., Ibarra, M. y Rivera, L. (2006). La organización comunitaria. Actor ausente en la reglamentación del Programa 3x1 para migrantes en Hidalgo. En R. Fernández, R. García y A. Vila (coords.), El Programa 3x1 para migrantes. ¿Primera política trasnacional en México? (pp. 160-210). México: Instituto Tecnológico Autónomo de México/ Universidad Autónoma de Zacatecas / Miguel Ángel Porrua.
González, A. y Amérigox, M. (1999). Actitudes hacia el medio ambiente y conducta ecológica. Psicothema , 11 (1), pp. 13-25.
Gutmann, AMY. (1987). Democratic Education. Princeton: Princeton University Press.
Ramirez, N. H. (2007). El Proyecto Integrador: Una estrategia pedagógica para lograr la integración y la socialización del conocimiento. Bogotá: Universidad de San Buenaventura.
Tuirán, R. (2002). Migración, remesas y desarrollo. Boletín migración internacional, 6 (19).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org