Past, Present and Future of Coaching at EPSEM
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v1.614Keywords:
Coaching, New Students at UniversityAbstract
This work details the coaching (mentoring) at Manresa School of Engineering (Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa). It considers the evolution from the beginning (course 2009-10) to the present. Each course (2009-10, 2010-11 and 2011-12) is analized with some improvement actions. Finally, some proposes to the future are also introduced.
References
AGAUR (Agènciad’AjutsUniversitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya). PROGRAMA BEQUES ENGINYCAT 2010-2011. Funcionament Plans Mentoria Enginycat 2010-11 (Leído: 28/05/2012): [http://www.epsem.upc.edu/curs-actual/continguts/funcionament-plans-mentoria-enginycat-2010-11]
AGAUR (Agènciad’AjutsUniversitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya). PROGRAMA BEQUES ENGINYCAT 2010-2011. Referències, bones pràctiques i recomanacions (Leído:28/05/2012):[ http://www.epsem.upc.edu/curs-actual/continguts/referencies-bones-practiquesi-recomanacions ]
Álvarez Pérez, P.-R. y González Afonso, M.-C. (2005). “La tutoría entre iguales y la orientación universitària. Una experiencia de formación académica y professional”. Educar . 36, 107-128. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/educar.200
Cano González, R. (2008). “Programa Orienta: Plan de acción tutorial universitaria para estudiantes de primer curso”. Contextos educativos. 11, 161-180. DOI: https://doi.org/10.18172/con.601
Garcia, E.; Rodríguez, C.; Cáceres, P. Cánovas, P. (2007). “La apuesta por una formación integral del alumno en la Universidad Politécnica de Valencia”. Cuadernos de Innovación en las Enseñanzas Técnicas Universitarias. 1(2), 47-53.
UPV (Universidad Politécnica de Valencia) (Leído:28/05/2012): “Directrius dels plans d’acció tutorial per centre per als nous ensenyaments” (2007). http://wwwa.urv.net/la_urv/3_organs_govern/secretaria_general/links_consell_govern/acords_consell_sessions/sessio30/7_directrius_pla_accio_tutorial.pdf.
UPV (Universidad Politécnica de Valencia) (Leído: 28/05/2012): Distinción Jaume Vicens Vives (Generalitat de Catalunya) concedido a Pérez-Portabella, A.; Forgas, E. y Nomdedeu, A. http://wwwa.urv.cat/noticies/diari_digital/cgi/principal.pl?fitxer=noticies/noticia011786.htm
Risquez, A. (2008). “La mentoría como proceso de gestión de la innovación”. El nuevo perfil del profesor universitario en el EEES; claves para la renovación metodológica . 37-51. Valladolid: Servicio de Publicaciones, Universidad Europea Miguel de Cervantes, D. L.
Sánchez, C.; Macías, J.; Almendra, A.; Jiménez, F. J. (2007). Origen, desarrollo, evolución y resultados del Proyecto Mentor en la ETSI de telecomunicaciones de la Universidad Politécnica de Madrid. Cuadernos de Innovación en las Enseñanzas Técnicas Universitarias. 1 (2), 35-45.
Sanz Oro, R. (2009). Tutoría y atención personal al estudiante en la Universidad. Madrid: Ed.Síntesi.
Xargayó, J. (2011). Univest(UG). Resumen de la mesa de comunicaciones univest 2011. Turno 1, 2 y 3. Mesa C. Tutorización de los estudiantes. (Leído a 20/05/2012) http://univest. udg.edu/esp/conclusions.html Documentación Interna (EPSEM- UPC)
Gorchs, R. (2010). Informe de la 1ª Reunión del equipo responsable del Proyecto de Mentoría en la EPSEM. Atenea EPSEM*.
Gorchs, R. (2011) Informe de la 2ª Reunión del equipo responsable del Proyecto de Mentoría en la EPSEM. Atenea EPSEM*.
Molinero, X. (2011). “La Mentoría (EPSEM)”. (Leído: 28-05-2012). Enlace: http://www.epsem.upc.edu/curs-actual/la-mentoria
Molinero, X., Gorchs, R. “Tasques dels ens relacionats amb la mentoria” (curso 2011-2012). (Leído: 28-05-2012). Enlace: http://www.epsem.upc.edu/curs-actual/continguts/tasques-mentorsepsem-2011-2012 .
*Nota: Informes correspondientes a las reuniones del equipo responsable del “PROJECTE DE MILLORA DE LA DOCÈNCIA 2010: Valoració, Replantejament i Actuacions de Millora del Pla de Mentorització a l’EPSEM (UPC)”. Estos informes son de uso interno y se encuentran en el Espacio Virtual Atenea de la Intranet EPSEM.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org