Learning to Promote the Maritime Heritage on the Web 2.0 through the “History and Naval Heritage Master´s Degree”
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedutech.v1.1102Keywords:
Web 2.0, Social Web, Broadcast, Postgraduate Studies, Master ́s Degree, Naval History, Naval Heritage, Spain, University of MurciaAbstract
Spain has a rich and extensive Naval and Maritime Heritage, but until recently, for various reasons, it has been plunged partially into oblivion. From de subject “Techniques applied to the Heritage management and dissemination”, teached at the History and Naval Heritage Master´s Degree, we want to contribute bringing to light and sharng our strong relationship with the sea. We do it throught 2.0 tools, in particular blogs and social networks profiles, generated by our postgraduate students. These application are very useful in order to acquire skills related with virtual content and community management, and they are very demanded in the information society, so that, in addition, these skills acquired can become an important niche of employment or proffesional improvement.
References
Chaín-Navarro, C., Martínez-Solís, L. y Sánchez-Baena, J. J. (2008). Motivar desde la innovación en la enseñanza universitaria: el blog Qalidad. RED. Revista de Educación a Distancia [en línea], 21. [Consulta: 26-02-2014]. Disponible en <http://revistas.um.es/red/article/view/69471>.
Iab Spain. (2014). V Estudio anual de Redes Sociales [en línea]. [Consulta: 16-03-2014]. Disponible en <http://goo.gl/tXAoDq>.
Martín Guglielmino, M. (2007). La difusión del patrimonio. Actualización y debate. E-rph. Revista electrónica de patrimonio histórico [en línea] 1, pp. 3-4. [Consulta: 17-04-2012]. Disponible en <http://goo.gl/XpHU9a>.
Martínez Solís, L., Chaín-Navarro, C. y Sánchez-Baena, J. J. (2011). Continuar aprendiendo sin coincidir ni en el espacio ni el tiempo: propuesta para la asignatura “Archivística, Documentación y Tecnología” del Posgrado en Historia y Patrimonio Naval. En: Congreso Internacional de Innovación Docente, Cartagena, 2011 [en línea]. Cartagena: Universidad Politécnica de Cartagena, 2011, pp. 141-160. Disponible en <http://repositorio.bib.upct.es/dspace/handle/10317/2082>.
Rodríguez, J. A. (2007). La gallina de los huevos de oro de nuevo está en peligro. Imágenes, posibilidades y viabilidades de la inteligencia colectiva. Signo y pensamiento [en línea] 26 (50), pp. 140-141. [Consulta: 25-02-2014]. Disponible en <http://goo.gl/aMYJZ3 >.
Roses, S., Gómez Aguilar, M. y Farias, P. (2013). Uso académico de redes sociales: análisis comparativo entre estudiantes de Ciencias y de Letras. Historia y Comunicación Social [en línea] 18, pp. 667-678. [Consulta: 26-02-2014]. Disponible en <http://goo.gl/Vkcrvw>. DOI: https://doi.org/10.5209/rev_HICS.2013.v18.44357
Sánchez-Baena, J. J. y Chaín-Navarro, C. (2009). El Patrimonio Histórico Documental de la Armada y su difusión en la sociedad del conocimiento. Patrimonio cultural y derecho, 13, pp. 247-264.
Subires, M. P. (2012). Cultura en la era de la Web 2.0. Internet como medio para la salvaguardia del patrimonio cultural inmaterial. Telos. Revista de Pensamiento sobre Comunicación, Tecnología y Sociedad [en línea], 91. [Consulta: 26-02-2014]. Disponible en <http://goo.gl/ZYPe4J>.
Querol, M. Á. (2010). Manual de Patrimonio Cultural . Madrid: Akal.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org