Effects of Teacher Training Through ICT-Mediated Strategies
DOI:
https://doi.org/10.37467/gkarevedutech.v8.3088Keywords:
Teacher training, Technologies, Education, Innovation, TeachersAbstract
Teacher training is a priority need, especially in the use of technologies. This document provides evidence of an academic intervention through the Diploma Course of Innovation in Processes of Educational Management through the use of ICT (Information and Communication Technologies) so that the academic staff of the University Center of the North of the University of Guadalajara acquires comprehensive skills for their job performance. The methodological design was based on applied or technological research and 40 professors were trained on the designed topics.
References
Gaitán Morales, S. (2018). Nexos. Obtenido de Distancia por tiempos. Blog de educación: https://educacion.nexos.com.mx/?p=1285
Galeano Marín, M. E. (2020). El enfoque cualitativo. En M. E. Galeano Marín, Diseño de proyectos en la investigación cualitativa. Universidad Eafit.
Hernández Sampieri, R. (2018). La ruta de los métodos mixtos. En R. Hernández Sampieri, Metodología de la investigación: las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta (p. 610). McGraw Hill.
Lara Muñoz, E. M. (2013). Enfoque Mixto. En E. M. Lara Muñoz, Fundamentos de investigación. Un enfoque por competencias. Alfaomega Grupo Editor.
Goméz, M. M (2006). Alcances y enfoque de una investigación. En M. M. Goméz, Introducción a la metodología de la investigación científica. Editorial Brujas.
Marroquín Peña, R. (2012). Metodología de la Investigación. Universidad Nacional de Educación Enrique Gúzman y Valle. Recuperado el 15 de enero de 2021 de: http://www.une.edu.pe/Sesion04-Metodologia_de_la_investigacion.pdf
Mateo Andrés, J. (2004). La Investigación Ex Post-Facto. En R. Bisquerra Alzina, Metodología de la investigación educativa. La Muralla.
Requena Serra, B. (2018). Tamaño de la muestra. Universo Formulas. Recuperado el 16 de abril de 2021, de https://www.universoformulas.com/estadistica/descriptiva/tamano-muestra/
Robles Garrote, P. y Rojas, M. C. (2015). La validación por juicio de expertos: dos investigaciones cualitativas en Lingüística aplicada. Revista Nebrija de Lingüística Aplicada, 18, 10.
Universidad de Guadalajara. (2020). Oferta de formación, actualización y especialización docente. Unidad de Formación Docente. Centro Universitario del Norte.
Universidad de Guadalajara. (2021a). Formación docente. Obtenido de Sistema de Universidad Virtual: https://www.udgvirtual.udg.mx/formacion-docente
Universidad de Guadalajara. (2021b). Programa Institucional de Formación y Actualización Docente. http://pifad.cga.udg.mx/presentacion
Universidad de Guadalajara. (2021c). Unidad de Formación, Capacitación y Actualización Docente. Obtenido de Centro Universitario del Norte: http://www.cunorte.udg.mx/servicios/academicos/formacion-capacitacion-actualizacion-docente.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 EDUTECH REVIEW. International Education Technologies Review
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org