Project El Árbol: Interdisciplinary and Intermedial Communication for the Humanities
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v2.1228Keywords:
Humanities, Digital Humanities, Scholarly Communication, Interdisciplinarity, Intermediality, Technology, Digital CultureAbstract
This paper presents the work methodology and editorial model proposed by El Árbol Project to address the need for an update of the ways in which ideas are articulated and applied within the field of the Humanities, in order for it to respond to the global movements towards reclaiming its purpose, utility, and connection with reality. The Project bets on the introduction of the interdisciplinary/intermedial amalgam into the foundations of scholarly communication in the Humanities, by making the most of the possibilities offered today by digital media – widely used in informal scholarly communication, but still unexplored by peer-reviewed publications – with a flexibility unknown to the printed page which seems fundamental for reaching the real potential of cultural research. Thus, the Project seeks to open up to richer and more accessible combinations in view of the innovation and dynamism demanded by communications today.
Downloads
Global Statistics ℹ️
366
Views
|
421
Downloads
|
787
Total
|
References
Comisión Nacional para la Investigación Científica y Tecnológica (CONICYT). 2011. Base de datos de publicaciones con ISSN . Disponible en: http://www.conicyt.cl/bases/issn/ [Consultado el 19 de febrero de 2011].
Consejo de la Cultura de Chile, Departamento de Planificación y Presupuesto, sección de Estudios. Correspondencia vía e-mail con Loreto Cisternas Natho [20 de junio de 2011].
López, Leonora (2011). Sustainability plan for an independent and ethically aware Arts and Humanities open access journal. Tesis de Magíster. Oxford Brookes University.
Ministerio de Educación (MINEDUC). 2010. Base de datos de graduados del 2009 . Disponible en: http://www.mineduc.cl/index6.php?id_portal=46&id_seccion=3222&id_contenido=13045 [Consultado el 24 de julio de 2011].
Pontificia Universidad Católica de Chile (2011a). Admisiones . Disponible en: http://dsrd.uc.cl/futuros-alumnos/admision-via-psu/requisitos-y-vacantes/vacantes-y-puntajes-corteanteriores [Consultado el 10 de julio de 2011].
Pontificia Universidad Católica de Chile (2011b). Facultad de Artes. Programas de extension. Disponible en: http://www.educacioncontinua.arte.uc.cl/ [Consultado el 10 de julio de 2011].
Pontificia Universidad Católica de Chile. Facultad de Artes, Instituto de Música, Escuela Internacional (2011c). Disponible en: http://www.uc.cl/artes/html/html_mus/frset_mus2.html [Consultado el 10 de julio de 2011].
Pontificia Universidad Católica de Chile. (2011d). Congresos, seminarios y conferencias. Disponible en: http://www3.puc.cl/agendauc/index.php/categoria/congresos-seminarios-conferencias [Consultado el 10 de julio de 2011]
Universidad Adolfo Ibáñez, 2011. Disponible en: http://www.uai.cl/ [Consultado el 10 de julio de 2011].
Universidad Alberto Hurtado (2011). Disponible en: http://www.uahurtado.cl/ [Consultado el 11 de julio de 2011].
Universidad Andrés Bello (2011). Facultad de Artes y Humanidades. Disponible en: http://artesyhumanidades.unab.cl/ [Consultado el 7 de agosto de 2011].
Universidad Austral de Chile (2011). Disponible en: http://www.uach.cl/ [Consultado el 14 de julio de 2011].
Universidad Católica de Valparaíso (2011). Disponible en: http://www.pucv.cl/ [Consultado el 14 de julio de 2011].
Universidad Católica del Santísimo Corazón (2011). Disponible en: http://www.ucsc.cl/ [Consultado el 14 de julio de 2011]
Universidad de Chile (2011a). Disponible en: http://www.uchile.cl/ [Consultado el 15 de julio de 2011].
Universidad de Chile (2011b). Simposio de estudiantes de postgrado en Artes, Humanidades, Ciencias Sociales y Disponible en: http://www.jornadaspostgrado.uchile.cl/ [Consultado el 8 de agosto de 2011]
Universidad de Chile (2011c). Facultad de Filosofía y Humanidades, Seminarios. Disponible en: http://www. filosofia.uchile.cl/?_nfpb=true&_pageLabel=not&url=73711 [Consultado el 8 de agosto de 2011]
Universidad de Concepción (2011). Disponible en: http://www.udec.cl/pexterno/ [Consultado el 15 de julio de 2011].
Universidad Diego Portales (2011). Departamento de Extensión, Instituto de Humanidades. Disponible en: http://humanidades.udp.cl/?page_id=3940 [Consultado el 14 de julio de 2011].
Universidad de La Serena (2011). Disponible en: http://www.userena.cl/ [Consultado el 15 de julio de 2011].
Universidad de Las Américas (2011). Disponible en: http://www.uamericas.cl/ [Consultado el 15 de julio de 2011].
Universidad de Los Lagos (2011). Disponible en: http://www.ulagos.cl/portal.php [Consultado el 15 de julio de 2011].
Universidad de Santiago de Chile (2011). Educación continua. Disponible en: http://www.educacioncontinuausach.cl/ [Consultado el 8 de agosto de 2011].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
-
Authors retain copyright.
-
Authors transfer to the journal the right of first publication. The journal also owns the publishing rights.
-
All published contents are governed by an Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Access the informative version and legal text of the license. By virtue of this, third parties are allowed to use what is published as long as they mention the authorship of the work and the first publication in this journal. If you transform the material, you may not distribute the modified work. -
Authors may make other independent and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional and personal websites), following the publication of, and referencing the journal, as this could lead to constructive exchanges and a more extensive and quick circulation of published works (see The Effect of Open Access).