ICT, Rural Education and Curriculum

Authors

  • Enrique Guerrero Cárdenas Universidad de Los Andes

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v3.808

Keywords:

Didactics of ICT, Instructional Tool, University Teaching

Abstract

The development of new technologies allowed incorporating tools that facilitate the teacher teaching process. Competitiveness and versatility of these applications to be integrated into the teaching methodology is precisely that ensures their utility and promotes the advance accelerated in the field of education. Teaching both primary, secondary and University based in training materials, teaching action and evaluation, must take advantage of the technologies of information and communication to develop an effective process and quality that meets a growing student population. The object is to design strategies, techniques and methods for the use, handling and application of ICT to provide an effective tool in teaching performance and incorporate different role models that conform to the requirements of the teacher on the distribution and use of ICTs as support for the design and optimization of the development of the session of face-to-face classes in subjects using the computer as an instructional tool. ICT, must be in traditional teaching still using memory proceedings and dominated once comes to its implementation; While on the teaching of ICT, the transition is easier, since there will be an environment specifically, where the student plans, runs real action, controls, checks and make mistakes; set out anew and alongside this direct experimentation, the computer will provide in due time, of the symbolic and/or graphic development of all and each of the actions undertaken. It is thanks to this course of action that makes a transition between action and instruction.

Author Biography

Enrique Guerrero Cárdenas, Universidad de Los Andes

Licenciado en Educación Mención Idiomas Modernos Inglés, M.Sc., en Literatura Latinoamewrica y del Caribe, Postgrado en Linguística, Diploma de Estudios Avanzados de la URiV, Doctor en Pedagogía de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, España, Profesor Investigador Premio PEI Institucional y Oficial, Profesor de Postgrado y Pregrado, autor de trabajos publicados en Revistas Nacionales y Extranjeras, y de Libro de Inglés Titulado "An Easy Way to Learn English Grammar, dirigido a estudiantes de Pregrado. Facilito la Asignatura de Investigación Educativa en Pregrado y Métodos Avanzados de Investigación y/o Mixtos en Postgrado, Conferencista en Eventos Educativos Nacionales e Internacionales así como Ponente con trabajos Orales.

References

Cabero, J. & Romero, R. (2005) Criterios generales para el diseño, la producción y la utilización de las TIC en la enseñanza en Curso: TIC para la formación. Su utilización didáctica . Sevilla: Universidad de Sevilla.

De Pablos, J. (2003). “La tecnología educativa hoy: no es como ayer”. En: Nuevos enfoques nuevas miradas en Tecnología y comunicación educativas 37(17). México: ILCE.

Guerrero, C., E. (2002). “La enseñanza del inglés. Su proyección en la formación docente. El caso de la carrera de educación mención inglés en la U.L.A. Táchira”. Tesis Doctoral. Tarragona: Universitat Rovira i Virgili.

McLuhan M. (1973) Caliente & Frío . Buenos Aires: Editorial Sudamericana.

Novak, J. y D. Gowin. (1998). Aprendiendo a aprender. Barcelona: Martínez Roca.

Sarramona, J. (1991). Fundamentos de educación . Barcelona: CEAC.

Sicilia, M. (2003). Las nuevas tecnologías: ¿Motor de cambio o desigualdad? Cartago: Editorial Tecnológica de Costa Rica.

Tejada, J. (1999). “El formador ante las NTIC: nuevos roles y competencias profesionales”. Comunicación y Pedagogía 158: 17-26.

Published

06-03-2014

How to Cite

Guerrero Cárdenas, E. (2014). ICT, Rural Education and Curriculum. SOCIAL REVIEW. International Social Sciences Review Revista Internacional De Ciencias Sociales, 3(2). https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v3.808

Issue

Section

Research articles