Integreal training (Education) in Architecture Towards an Innovative Pedagogy

Authors

  • Martha Perlaza Salazar Pontificia Universidad Javeriana Cali
  • Wendy Betancourt Galeano Pontificia Universidad Javeriana Cali

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1457

Keywords:

Educational Proposal, Educational Innovation, Comprehensive Training and Competencies, Meaningful Learning, Reflective Practice

Abstract

Architectural education is at a time of transformation and search for a new sense of knowledge, thus emerges the development of alternative strategies that generate a more active work conducive to the reflection-action to improve the processes of teaching and learning in architectural design workshops. Objective: Develop a proposal of teaching innovation for the achievement of meaningful learning, through various educational strategies based on expressions of artistic or cultural, favoring the formation of architecture students. Conclusions: The development of alternative strategies was useful for the fulfillment of the objectives proposed in the course. Equally, the construction of this experience as an interdisciplinary project and the practical approach of workshops, favored meaningful learning of the students of architecture of the Pontificia Universidad Javeriana Cali.

References

Schön, Donald A. (1992). La formación de profesionales reflexivos. Hacia un nuevo diseño de la enseñanza y el aprendizaje en las profesiones Ministerio de Educación y Ciencia. Madrid.

Sampieri, R. H., Collado, C. F. y Lucio, P. B. (2006). Metodología de la Investigación. Mc Graw Hill. ISBN 9701057538.

Tobón Tobón, Sergio (c2006). Competencias en la educación superior: políticas hacia la calidad. Colombia: Ecoe Ediciones. ISBN 9586484254 Shelf Mark: 378.1662T629c e1.

Tobón, S. (2010). Formación integral y competencias. Pensamiento complejo, currículo, didáctica y evaluación.

Tobón, S. (2011). El currículo por competencias desde la socio formación: ¿Cómo podemos cambiar nuestras prácticas educativas para asegurar la formación integral? México: Editorial LIMUSA.

Tobón, S. T., Prieto, J. H. P., & Fraile, J. A. G. (2010). Secuencias didácticas: aprendizaje y evaluación de competencias. Perason Educación de México.

De Bono, Edward. El valor de la creatividad. Gestión Volumen 6 Número 1/Gestión: p84-89

Congregación General 35 de la Compañía de Jesús: Decreto 3, Desafíos para nuestra misión hoy, Sal Terrae, Bilbao, 2008.

Nicolás, Adolfo (2008) "Misión y Universidad: ¿Qué futuro queremos?", Barcelona.

Published

29-11-2018

How to Cite

Perlaza Salazar, M., & Betancourt Galeano, W. (2018). Integreal training (Education) in Architecture Towards an Innovative Pedagogy. EDU REVIEW. International Education and Learning Review Revista Internacional De Educación Y Aprendizaje, 6(2), 69–75. https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1457

Issue

Section

Research articles