Disability, Special Education & Inclusive Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v5.1465

Keywords:

Disability, Special education, Inclusive education, Social Model of Disability, International Convention on the Rights of Persons with Disabilities

Abstract

The article describes contradictions y possibilities of the educative processes since the International convention on the rights of persons with disabilities. The analysis contemplates the institutions, the actors, the curriculum and the public policies, in this period of transition that proposes the Social Model of the disability. The approach, argues that disability should not be attributed to subjects, but to the barriers that are found in their development environments. School spaces must be transformed, socially and politically constructed - then - as inclusive spaces.

Author Biography

Carolina Lelia Schewe, Universidad Nacional de Misiones

Especialista en Didáctica y Currículum y Profesora en Educación Especial de la Universidad Nacional de Misiones, Maestrando en Ciencias Sociales de la Universidad Nacional de Quilmes (en instancia de presentación de trabajo de tesis) y Doctorando en Ciencias de la Educación de la Universidad de La Plata, becaria de CONICET. Trabaja como docente Jefa de Trabajos Prácticos de las asignaturas Pedagogía General, Introducción a la Educación Especial y Seminario de Investigación Educativa del Profesorado en Educación Especial de la Universidad Nacional de Misiones. Participa como colaboradora del Observatorio de la Discapacidad del Departamento de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional de Quilmes, Argentina; como docente invitada de la Universidad Católica Nuestra Señora de la Asunción de Itapúa, Paraguay y como Investigadora Categoría V del Programa Nacional de Incentivos en la Secretaría de Investigación y post grado de la Universidad Nacional de Misiones, Argentina.

Temáticas de interés: inclusión educativa de personas con discapacidad, educación inclusiva.

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Published

24-05-2017

How to Cite

Schewe, C. L. (2017). Disability, Special Education & Inclusive Education. EDU REVIEW. International Education and Learning Review Revista Internacional De Educación Y Aprendizaje, 5(1). https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v5.1465

Issue

Section

Research articles