Art at the service of education and culture
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1646Keywords:
Art, Education, Values, Human factor, Pedagogy, Thought, CultureAbstract
Our intention is to apply the knowledge and irreversible passion towards art in the direction of human development policies from various fields as the social, educational and cultural, and pretend that they interact in values of diversity, respect and tolerance, attitudes that we will strengthen and that will be enlarged to advance in the benefit of the human being. We apply a teaching with that awakening of the human sense not only in children or young people, because the visual message provided has the recipient planet.
References
Acaso, M., y Megías (2017), C. Art Thinking. Cómo el arte puede transformar la educación, Barcelona, Paidós.
Balzac, H., La obra maestra desconocida o el fracaso en el arte (2011), Madrid, Casimiro libros.
Díez del Corral Pérez-Soba, Pilar (2005), Una nueva mirada a la educación artística desde el paradigma del desarrollo humano, Bajo la dirección de la doctora Mª Ángeles López Fernández Cao, Madrid, Universidad Complutense de Madrid, Departamento de Didáctica de la Expresión Plástica, Facultad de Bellas Artes Madrid, Tesis doctoral, ISBN: 84-669-2708-5 1
Eisner, E. W. (2002) La escuela que necesitamos, Buenos Aires, Amorrortu.
Freeland, C. (2004) Pero ¿esto es arte?, Madrid, Ed. Cátedra.
García-Rincón de Castro, C. (2016) Identidad Cosmopolita Global. Un nuevo paradigma educativo-social para un mundo nuevo, Madrid, PPC.
Gerver, R. (2012), Crear hoy la escuela del mañana. La educación y el futuro de nuestros hijos, SM.
Gompertz, W. (2015), Piensa como un artista, Barcelona, Taurus.
Heidegger, M. (2005), Arte y poesía, México D.F., Fondo de Cultura Económica.
Jiménez, L, Aguirre, I, Pimentel L.G. (Coordinadores) (2011), Educación artística, cultura y ciudadanía, Madrid, Ed. Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), Metas Educativas 2021.
Shenk, D (2011) El genio que todos llevamos dentro, Madrid, Ariel.
Tàpies, A. (1989) La realidad como arte. Por un arte moderno y progresista. Murcia, Comisión de Cultura del Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos, Galería-Librería Yerba, Consejería de cultura y Educación de la CC.AA. de Murcia, Colección Arquilectura nº 22.
VV.AA. (2010), La educación que queremos para la generación de los bicentenarios, Madrid, Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), Metas educativas 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org