The Organizations os University Linkage as Spaces os Academic Training for License Degree Students
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1802Keywords:
Linkage, Social Service, Professional practicesAbstract
The organizations linked to society in a higher education institution constitute a magnificent educational space for students of different degrees, where they can develop their practices and social service, as they contribute to the academic and professional education of students offering them the context and environment of learning that will allow them to put into practice the theoretical knowledge obtained in the classroom, as well as develop the skills they will reproduce with opportunity in their exercise as a graduate professional.
References
Barnés, F. (1997). Estrategias para el impulso de la vinculación universidad-empresa. En C. Pallán y G. Ávila (Eds.) La vinculación de las instituciones de educación superior con el sector productivo (pp. 65-92). México: ANUIES.
Casalet, M. &Casas, R. (1998) Un diagnóstico sobre la vinculación Universidad Empresa. México, ANUIES.
Dirección de Comunicación, Universidad de Sonora (2018). Inicia en la Universidad de Sonora el Primer Verano de Investigación 2018. Recuperado de: http://www.uson.mx/noticias/default.php?id=26399
Plan de Desarrollo Institucional, 2017-2021
Campos, G. y Sánchez Daza, G. (2005). La vinculación universitaria: Ese oscuro objeto del deseo. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 7 (2). Recuperado de: http://redie.uabc.mx/vol7no2/contenido-campos.html
Maldonado y Gould (2011). La vinculación como estrategia de desarrollo en las universidades públicas. Recuperado de: http://publicaciones.anuies.mx/revista/91/2/3/es/la-vinculacion-como-estrategia-de-desarrollo-en-las-universidades
Velázquez C. (2017). Propuesta de Plan de Desarrollo Institucional 2017-2021 .Recuperado de: http://www.planeacion.uson.mx/encuestapdi/docs/PropuestaPDI_Dr_EnriqueFernandoVelazquezContreras.pdf
ANUIES (2009). Paradigmas de la vinculación. Una visión de la ANUIES. Recuperado de: http://www.archivos.ujat.mx/vinculacion/primer%20encuentro%20de%20vinculacion/ponencias%20y%20conferencias/Paradigmas.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org