The Organizations os University Linkage as Spaces os Academic Training for License Degree Students

Authors

  • Rebeca Patricia Grajeda Grajeda Universidad de Sonora
  • Josefina Andrade Paco Universidad de Sonora
  • Susana Pastrana Corral Universidad de Sonora
  • Alfonso Corte López Universidad de Sonora
  • Carlos Jiménez García Universidad de Sonora

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1802

Keywords:

Linkage, Social Service, Professional practices

Abstract

The organizations linked to society in a higher education institution constitute a magnificent educational space for students of different degrees, where they can develop their practices and social service, as they contribute to the academic and professional education of students offering them the context and environment of learning that will allow them to put into practice the theoretical knowledge obtained in the classroom, as well as develop the skills they will reproduce with opportunity in their exercise as a graduate professional.

Author Biography

Rebeca Patricia Grajeda Grajeda, Universidad de Sonora

Contadora Pública con Maestría en Administración y Doctorado en Administración Pública. Coordinadora de los trabajos del Bufete Contable y Fiscal del Centro de Asesoría y Consultoría Empresarial. Representante de la Universidad de Sonora ante el Gobierno del Estado de Sonora por los contribuyentes.

References

Barnés, F. (1997). Estrategias para el impulso de la vinculación universidad-empresa. En C. Pallán y G. Ávila (Eds.) La vinculación de las instituciones de educación superior con el sector productivo (pp. 65-92). México: ANUIES.

Casalet, M. &Casas, R. (1998) Un diagnóstico sobre la vinculación Universidad Empresa. México, ANUIES.

Dirección de Comunicación, Universidad de Sonora (2018). Inicia en la Universidad de Sonora el Primer Verano de Investigación 2018. Recuperado de: http://www.uson.mx/noticias/default.php?id=26399

Plan de Desarrollo Institucional, 2017-2021

Campos, G. y Sánchez Daza, G. (2005). La vinculación universitaria: Ese oscuro objeto del deseo. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 7 (2). Recuperado de: http://redie.uabc.mx/vol7no2/contenido-campos.html

Maldonado y Gould (2011). La vinculación como estrategia de desarrollo en las universidades públicas. Recuperado de: http://publicaciones.anuies.mx/revista/91/2/3/es/la-vinculacion-como-estrategia-de-desarrollo-en-las-universidades

Velázquez C. (2017). Propuesta de Plan de Desarrollo Institucional 2017-2021 .Recuperado de: http://www.planeacion.uson.mx/encuestapdi/docs/PropuestaPDI_Dr_EnriqueFernandoVelazquezContreras.pdf

ANUIES (2009). Paradigmas de la vinculación. Una visión de la ANUIES. Recuperado de: http://www.archivos.ujat.mx/vinculacion/primer%20encuentro%20de%20vinculacion/ponencias%20y%20conferencias/Paradigmas.pdf

Published

28-01-2019

How to Cite

Grajeda Grajeda, R. P., Andrade Paco, J., Pastrana Corral, S., Corte López, A., & Jiménez García, C. (2019). The Organizations os University Linkage as Spaces os Academic Training for License Degree Students. EDU REVIEW. International Education and Learning Review Revista Internacional De Educación Y Aprendizaje, 6(4), 217–228. https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v6.1802

Issue

Section

Research articles