An Innovative Experience in Pre-School: Early Stimulation
DOI:
https://doi.org/10.37467/gkarevedu.v9.3117Keywords:
Early Stimulation, Bits, Synapses, Crawling, Brachiation ladderAbstract
This research wants to contribute how, through the Innovative Experience of Early Stimulation, Pre-School students are able to live experiences that provide them with better opportunities for physical, intellectual, and social development so that their capabilities and skills allow them to be better than they would have been without such environment, rich in intellectual and physical stimuli of quality. The objective of this paper is the integral development of the student in all his scopes: intellectual, physical, emotional, and social development based on scientific knowledge of early stimulation that intervenes in how the brain acquires these capabilities.
References
Aranda, J.F., Cerrón, L. K., Londoñe, L. M. (2020). Neurociencia y Estimulación Temprana. Ed. Aranda.
Cabrera, M. C., y Sánchez, C. (1989). La estimulación precoz. Un enfoque práctico. Siglo XXI de España Editores.
Cantero, M.J., Viguer, P., Gómez, A. (2010). Intervención temprana. Desarrollo óptimo de 0 a 6 años. Ed. Pirámide.
Collado, A. (2005). Bases de la Atención Temprana: Psicología del desarrollo patológico. En Gutiez, P. (Ed.), Atención Temprana: prevención, detección e intervención en el desarrollo (0-6 años) y sus alteraciones. Editorial Complutense.
Estalayo, V. y Vega, R. (2021). Los métodos para el desarrollo de la inteligencia de los institutos para el desarrollo del potencial humano del Dr. Glenn Doman aplicados a la escuela. https://quenosemeolvide.files.wordpress.com/2010/11/el-mc3a9todo-doman-adaptado-a-la-escuela-vc3adctor-estalayo-y-rosario-vega.pdf
Estimulación temprana (2021). Etapas del Desarrollo. https://sites.google.com/site/mediosymetodose2/4-etapas-del-desarrollo
Mora, F. (2013). Neuroeducación: Sólo se puede aprender aquello que se ama. Alianza Editorial.
Ordoñez, M. y Tinajero, I. (2012). Estimulación temprana: Inteligencia emocional. Equipo cultural S.A.
Ortiz, S. y Guerrero, D. (2021). Método de estimulación temprana de Glenn Doman. https://www.disanedu.com/index.php/metodo-glenn-doman
Pérez, J., y Brito, A.G. (2004). Manual de Atención Temprana. Colección Psicología. Ed.: Pirámide.
Portage (2021). Guía Portage.
https://equipotecnicoorientaciongranada.files.wordpress.com/2015/12/gu-a-portage.doc
Propósito en familia (2021). Qué es el Método Doman [Vídeo].
https://www.youtube.com/watch?v=sVfA0xOH9V8
Pulido, S.C. (2005). Periodos críticos para el desarrollo del lenguaje. Revista de la Facultad de Psicología de la Universidad Cooperativa de Colombia.
San Gabriel (2021). Programa de Estimulación temprana. Colegio Pasionistas. Alcalá de Henares, Madrid. Recuperado en diciembre de 2021, de Web:
https://www.colegiosangabriel.com/images/OfertaEducativa/Innovacion/EstimulacionTemprana.pdf
UNESCO (2015). Replantear la educación. ¿Hacia un bien común mundial? Ediciones Unesco. Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Recuperado en marzo de 2018, de Web: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002326/232697s.pdf
Vergara, J.J. (2016). Aprendo porque quiero. El Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP), paso a paso. Biblioteca Innovación Educativa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org