Knowledge and Logic of Meanings

Authors

  • Walter Beller Taboada Universidad Autónoma Metropolitana

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v4.519

Keywords:

Action, Subject, Knowledge, Meanings, Logic, Implication, Non- deductive Reasoning

Abstract

Piaget made a very important turn in his ideas on the formation of mental structures when he introduced into his theories meaning and dialectic reasoning. This modified his point of view, which he maintained consistent and firm, transformed his operating logic and opened him up to new logical conceptions of interest to today's academic world. However, these changes have not been well explored. A closer look at these latter changes will serve to better assess the thesis of the Swiss epistemologist.

References

Antoniou, G. (1997). Nonmonotonic Reasoning . Cambridge, Estados Unidos: The MIT Press. DOI: https://doi.org/10.7551/mitpress/5040.001.0001

Beth, E. W. y Piaget. (1968). Relaciones entre la lógica formal y el pensamiento real. Madrid, España: Editorial Ciencia Nueva.

García Suarez, A. (2011). Modos de significar. Madrid, España: Tecnos.

Gianneschi, H. A. (2008). Jean Piaget y la lógica . Buenos Aires, Argentina: Editorial Oinos.

Inhelder, B. y Piaget, J. (1985). De la lógica del niño a la lógica del adolescente. Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Mosterín, J. y Torretti, R. (2002) Diccionario de lógica y filosofía de la ciencia. Madrid, España: Alianza Editorial.

Peirce, C. S. (1968). Escritos lógicos. Madrid, España: Alianza Editorial.

Piaget, J. (1977). Ensayo de lógica operatoria . Buenos Aires, Argentina: Editorial Guadalupe.

Piaget, J. (1980). Les formes élementaries de la dialectique . París, Francia: Gallimard.

Piaget, J. (2007). El nacimiento de la inteligencia en el niño . Barcelona, España: Ares y Mares.

Piaget, J. y García Rolando. (1987). Hacia una lógica de significaciones. Barcelona, España: Gedisa.

Peña, L. (1993). Introducción a las lógicas no clásicas. México: Universidad Nacional Autónoma de México.

Vega Reñón, L. y Olmos Gonzáles, P. (Eds.). Compendio de lógica, argumentación y retórica. Madrid, España: Trotta.

Published

22-04-2016

How to Cite

Beller Taboada, W. (2016). Knowledge and Logic of Meanings. EDU REVIEW. International Education and Learning Review Revista Internacional De Educación Y Aprendizaje, 4(1). https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v4.519

Issue

Section

Research articles