An Approach to Teachers’ opinion on the Assessment Process of Online Universities
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v2.609Keywords:
Evaluation, Teaching, Training, Online, UniversityAbstract
The European Space of Higher Education (ESSE) has brought several structural changes into the Spanish space of Higher Education along some other changes in the University’s identity as an institution. Among the areas that have endured the deepest transformations, the process of evaluation is one. Thus, it is necessary to introduce changes in the way evaluation is done in the Spanish universities. These changes have to be undertaken within the framework of a formative perspective of the evaluation, integrating the concept of educational competences as well. In this article, the opinions and the abilities of a group of faculty members is analyzed. This group is compound by the staff of the Elementary Teaching Education Degree of the International University of La Rioja. In order to gather data, a survey was carried out during the second term of the 2012-2013 year-course.
References
Álvarez, B., González, C. & García, N. (2007). La motivación y los métodos de evaluación como variables fundamentales para estimular el aprendizaje autónomo. Revista de Docencia Universitaria (REDU) , 5(2). DOI: https://doi.org/10.4995/redu.2007.6275
Benito, A. & Cruz, A. (2011). Nuevas claves para la docencia universitaria en el Espacio Europeo de Educación Superior . Madrid: Narcea.
Delgado, A. M. & Oliver, R. (2003). Enseñanza del Derecho y tecnologías de la información y la comunicación [artículo en línea]. UOC. Consultado (29/05/2013) en http://www.uoc.edu/dt/20310/index.html.
Dorrego, E. (2006). Educación a Distancia y Evaluación del Aprendizaje. RED. Revista de Educación a Distancia , M6 (Número especial dedicado a la evaluación en entornos virtuales de aprendizaje). Consultado (02/06/2013) en http://www.um.es/ead/red/M6.
Navarro, A., López, J., Navarro, F. J. & Rojas B. (2009). ¿Sabemos enseñar y evaluar hoy? Consultado (10/01/2012) en http://www.eduinnova.es/monografias09/ENSENARYEVALUARHOY.pdf.
Onrubia, J. (2005). Aprender y enseñar en entornos virtuales: actividad conjunta, ayuda pedagógica y construcción del conocimiento. RED. Revista de Educación a Distancia , número monográfico II. Consultado (04/07/2013) en http://www.um.es/ead/red/M2.
Palma, M. (2011). Innovación y aprendizaje: Un nuevo modelo para la formación universitaria: ¿Por qué y para qué? Arbor 187(Extra_3): 77-81. DOI: https://doi.org/10.3989/arbor.2011.Extra-3n3130
Porto, M., García, M., & Navarro, E. (2013). ¿Qué evalúan los instrumentos de evaluación? Valoraciones de estudiantes. Arbor 189(760): a018 DOI: https://doi.org/10.3989/arbor.2013.760n2004
Rodríguez, G. & Ibarra, M.S. (2012). Reflexiones en torno a la competencia evaluadora del profesorado en la Educación Superior. Revista de Docencia Universitaria REDU. Número monográfico dedicado a las Competencias docentes en la Educación Superior, 10(2): 149-161. DOI: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6101
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org