A Teaching Proposal with the Use of the Blended - Learning Mode. Flipped Learning Teaching Model In a Physics III course in the Environmental Engineering Degree
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedutech.v7.2378Keywords:
Virtual Classroom, Active Learning, Research – Action, Physics, UniversityAbstract
This paper describes an investigation carried out in a course in University Physics III of Argentina. It is developed in the research-action framework from Elliott's point of view and uses Prieto Martín's approach to introduce the Inverse Learning model. The analysis of this case study suggests an improvement in academic results and also in the language of science due to the application of the new pedagogical models. In addition, there was an improvement in control over their own learning processes, as well as more meaningful learning.
References
Ausubel, D. P. (1976). Psicología educativa: Un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.
Bloom, B. (2017). En A. Prieto Martín, Flipped Learning. Aplicar el Modelo de Aprendizaje Inverso (pp. 117 – 119). Madrid: Narcea.
Carr, W. y Kemmis, S. (1988). Teoría crítica de la enseñanza. La investigación – acción en la formación del profesorado. Barcelona: Martínez Roca.
Chrobak, R. (2010). Volver a aprender: el derecho a enseñar. Neuquén: Educo.
Elliott, J. (2000). La investigación-acción en educación. Madrid: Morata.
Hernández Sampieri R., Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación. México D.F.: McGraw Hill.
Latorre, A. (2005). La investigación acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Barcelona: Graó.
Mancini, S., Chrobak, R. y Sztrajman, J. (2018). Una propuesta de enseñanza de la fuerza de Coriolis en un curso de Física I. Educación y Ciencia, 21, pp. 329-335.
Lemke, J. L. (1997). Aprender a hablar ciencia. Lenguaje, aprendizaje y valores. Barcelona: Paidós.
Novak, J. D. y Gowin, D. B. (2002). Aprendiendo a aprender. Barcelona: Martínez Roca.
Prieto Martín, A. (2017). Flipped Learning. Aplicar el Modelo de Aprendizaje Inverso. Madrid: Narcea.
Taxonomía de Bloom. Recuperado el 30 de noviembre de 2019, de: https://leexonline.com/piramide-taxonomia-bloom-elearning
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org