Case-Problem: English Learning based on Competencies; Realities and Perspectives from Abroad
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revedutech.v8.2580Keywords:
Case-problem, Communicative competence, critical thinking, WIX, EFLAbstract
The study is aimed to explain the critical thinking issues developed by the English Teaching major students, their perspectives and realities. Through the design and problematization in the WIX website HTML5, was possible to interpret the way students perceive and apply their English knowledge in foreign contexts. The results have proved that, besides being in an intermediate English level (B2), they show plenty of pragmatic and communicative difficulties to develop a critical thinking in their English as a second language learning.
References
Cambridge (2019) Marco Común Europeo de Referencia. Consultado el día 18 de noviembre de 2019. Disponible en: https://www.cambridgeenglish.org/es/exams-and-tests/cefr/
Escribano, A. (2015) El Aprendizaje Basado en Problemas ABP. Una propuesta metodológica en Educación Superior. España. Narcea Ediciones
Estrada M, J. (2012). La formación por competencias y el mundo del trabajo: de la calificación a la empleabilidad. Revista de Salud Pública, 14 (1), 98-111. DOI: https://doi.org/10.1590/S0124-00642012000700009
Friese, S. (2019) Qualitative data analysis with ATLAS.TI. Reino Unido. Sage Pubns Ltd.. Pág. 27
García, G. (2016) Investigación Comercial. España. ESIC Editorial.. Pág. 69
Gento, S. y Sánchez, C. (2009) El prácticum en el tratamiento educativo de la diversidad. España. Editorial UNED
Google (2019) Formularios Google. Consultado el día 01 de noviembre de 2019. Disponible en: https://www.google.com/intl/es_mx/forms/about/
Haste, H. (2017) Nueva Ciudadanía y Educación. Argentina. Ediciones Paidós
Johnson, M. (2004). A Philosophy of Second Language Acquisition. New York: Vail Ballou Press.
Márquez, A. (2016) Utopía y Praxis Latinoamericana. Venezuela. Fondo Editorial Serbiluz, Universidad de Zulia. Pág. 20
Murillo, M. (2004). La pragmática y la enseñanza del español como segunda lengua. Revista Educación, 28 (2), 255-267. DOI: https://doi.org/10.15517/revedu.v28i2.2263
Navas de Pereira, Grauben (2011). La enseñanza de las lenguas extranjeras en la Escuela de Idiomas Modernos de la UCV desde la perspectiva del Marco Común Europeo de Referencia. Revista de Pedagogía, 32(90),145-175.[fecha de Consulta 10 de Marzo de 2020]. ISSN: 0798-9792. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=659/65920055006
Padilla Góngora, D., & Martínez Cortés, M., & Pérez Morón, M., & Rodríguez Martín, C., & Miras Martínez, F. (2008). LA COMPETENCIA LINGÜÍSTICA COMO BASE DEL APRENDIZAJE. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 2 (1), 177-183.
Roza, V., Baykova, O. y Askarbek,. K. (2016) Foreing Language Porfessional Communicative Competence as a Component of the Academic Science Teachers Professional Competence. International Journal of Environmental and Science Education. ISSN: 1306-3065
Sanhueza Jara, M., & Burdiles Fernández, G. (2012). Diagnóstico de la competencia comunicativa en inglés de un grupo de escolares chilenos: puntos de encuentro con su perfil estratégico. Revista Folios, (36), 97-113. DOI: https://doi.org/10.17227/01234870.36folios97.113
WIX (2019) ¿Qué es el diseño de una página web? Consultado el día 04 de noviembre de 2019. Disponible en: https://es.wix.com
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org