Double-Degree University Graduates: A Case Study in Spain

Authors

  • Ana Beriain Universidad Abat Oliba CEU (UAO)
  • Joan Francesc Fondevila Gascón Universidad Abat Oliba CEU (UAO)

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v1.1207

Keywords:

College, Dual Degree, Advertising, Marketing, Commercial Business Management

Abstract

The opportunity to study a double degree in college is a tool that some universities, especially the private ones, are offering to potential students to add value and gain a competitive advantage. In order to determine to what extent the dual degree is a strong argument for future graduates, we conducted a quantitative study on the option to open a double degree, Degree in Advertising and Public Relations and Marketing Degree and Commercial Business Management, indicating the implications entail extra effort for students and questioning on the main motivating factors. The majority of respondents would opt for the double degree, and the main motivating factor is to get more opportunities to find work.

Author Biographies

Ana Beriain, Universidad Abat Oliba CEU (UAO)

Dra. en Comunicación por la Universitat Ramon Llull. Licenciada en Ciencias de la Información por la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB). Desarrolló su actividad profesional en Institutos de Investigación de Mercados nacionales y multinacionales (CIAC, Instituto DYM y Millward Brown) como directora de estudios cuantitativos. Es consultora de Investigación de Mercados y docente en escuelas de negocio y en la Universitat Abat Oliba CEU (UAO). Miembro del Grupo de Investigación sobre Psicocreatividad de la UAO y miembro de AEDEMO.

Joan Francesc Fondevila Gascón, Universidad Abat Oliba CEU (UAO)

Dr. en Periodismo por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Licenciado en Ciencias de la Información y Licenciado en Ciencias Políticas y Sociología. Desde 1995 desarrolla su actividad profesional como director del CECABLE (Centro de Estudios sobre el Cable) y como consultor empresarial. Es profesor de la Universitat Abat Oliba CEU (UAO), Universitat Oberta de Catalunya (UOC) y Universitat de Girona (UdG). Es investigador principal del Grupo de Investigación internacional sobre Periodismo Digital y Banda Ancha de la UAO.

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Published

06-03-2012

How to Cite

Beriain, A., & Fondevila Gascón, J. F. (2012). Double-Degree University Graduates: A Case Study in Spain. SOCIAL REVIEW. International Social Sciences Review Revista Internacional De Ciencias Sociales, 1(1). https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v1.1207

Issue

Section

Research articles