The International Development Cooperation in the Universal Human Rights System: Human Rights as a Frame for Understanding the International Development Cooperation
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v4.795Keywords:
Cooperative Learning, Innovation, Solidarity, MarketingAbstract
The subjects of Management (Bachelor of Business Administration) and Promotion (Bachelor of Advertising and Public Relations) perform charity market promotional campaign organized by the students of nursery and primary public school in Castellón (Spain). The objetives and competences defined in the project were successfully achieved, improving teamwork, communication, critical capacity and social awareness of the university. The cooperative methodology significantly increased motivation to effectively manage the transmission of knowledge from classroon to society.
References
Baena, V. (2010). Innovación docente e identificación de inhibidores del aprendizaje en el área de empresa. Una propuesta metodológica. Espiral-Cuadernos del Profesorado, 3 (6), 3-14. DOI: https://doi.org/10.25115/ecp.v3i6.906
Baena, V. y Padilla, V. (2012). Refuerzo y desarrollo de competencias mediante la elaboración de una campaña real de marketing: la Fórmula UEM. Revista de Docencia Universitaria. REDU, 10 (1), 199-214. DOI: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6128
Blumenfeld, P.C., Soloway, E., Marx, R.W., Krajcik, J.S., Guzdial, M. y Palincsar, A. (1991). Motivating project-based learding: Sustaining the doing, supporting the learning. Educational Psychologist, 26 (3,4), 369-398. DOI: https://doi.org/10.1080/00461520.1991.9653139
Campos, E. y Campos, E. (2010). ¿Competencias básicas? Espiral-Cuadernos de Profesorado, 3(5), 73-76. DOI: https://doi.org/10.25115/ecp.v3i6.912
Cano, M.E. (2008). La evaluación por competencias en la educación superior. Universitat de Barcelona. Disponible en línea: http://www.ugr.es/local/recfpro7rev123COL1.pdf. Última fecha de acceso: 4 de mayo 2010.
De Juan, M.D., González, E., Parra, J.F., Kanther, A. y Sarabia, F.J. (2008, septiembre). Antecedentes del aprendizaje autorregulado del estudiante universitario de marketing. Ponencia presentada en el XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing, Gran Canaria, España.
Espinosa, J., Jiménez, J., Olabe, M. y Basogain, Y. (2006). Innovación docente para el desarrollo de competencias en el EEES. Universidad del País Vasco. Disponible en la web: http://campus.usual.es/ofees/ARTICULOS/p216.pdf. Última fecha de acceso: 30 de mayo 2011.
Fabrer, J. (2005). http://www.ma1.upc.es/recerca/reportstre/001fabregat.doc. Consultada a 20/07/2011.
García, A.J. y Troyano, Y. (2010). Aprendizaje cooperativo en personas mayores universitarias. Revista Interamericana de Educación de Adultos, 32 (1), 1-15.
Gil, C., Alías, A., Montoya, M.D.G. (2006). Cómo mezclar diferentes metodologías docentes para motivar e impulsar a un mayor número de alumnos. Presentado en las VI Jornadas de Aprendizaje Cooperativo, Barcelona, España.
González, N. y García, Mª. R. (2007). El aprendizaje cooperativo como estrategia de enseñanzaaprendizaje en Psicopedagogía (UC): repercusiones y valoraciones de estudiantes. Revista Iberoamericana de Educación, 42 (6), 1-13.
Hernández, F. (1996). Representar la función de la Escuela desde los proyectos de trabajo. Revista Pedagógica, 6, 26.
Johnson, D.W. y Johnson, R.T. (1989). Cooperative learning: What special education teachers needs to know. Pointer, 33 (2), 5-10. DOI: https://doi.org/10.1080/05544246.1989.9945370
Martinez, J.R. y Galán, F. (2000). Estrategias de aprendizaje, motivación y rendimiento académico en alumnos universitarios. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 11 (19), 35-50. DOI: https://doi.org/10.5944/reop.vol.11.num.19.2000.11323
Polanco, A. (2005). La motivación en los estudiantes universitarios. Actualidades Investigativas en Educación, 5 (2), 1-13.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who publish in this journal accept the following terms:
- Authors will keep the moral right of the work and they will transfer the commercial rights.
- After 1 year from publication, the work shall thereafter be open access online on our website, but will retain copyright.
- In the event that the authors wish to assign an Creative Commons (CC) license, they may request it by writing to publishing@eagora.org