Creativity in Algerian Protests' Slogans against Bouteflika's Fifth-Term Presidency
DOI:
https://doi.org/10.37467/gka-revsocial.v9.2615Palabras clave:
Creativity, Slogans, Street Art, Algerian Protest, Peace, Facebook, ChangeResumen
Massive street demonstrations against the 82-year-old president Bouteflika's bid for the fifth term have taken place across Algeria and are still going on since 22 February 2019. A special peculiarity of these Algerian events is that the protesters have walked peacefully raising their voices through chanting and writing creative slogans against the prevailing regime. The objective of this study is to test the validity of the Investment Theory of Creativity with regards to the Algerian protesters’ slogans against Bouteflika’s fifth term presidential candidacy. Out of the six theory components, our results reveal the insufficient and questionable presence of the knowledge component.
Descargas
Estadísticas globales ℹ️
382
Visualizaciones
|
273
Descargas
|
655
Total
|
Citas
Allahoum, R. (3, April 2019). Abdelaziz Bouteflika: Algeria's longest-serving president. Aljazeera. https://www.aljazeera.com/
Alsahou, H. (2015). Teachers’ beliefs about creativity and practices for fostering creativity in science classrooms in the State of Kuwait. Unpublished Doctoral Thesis. University of Exeter. College of Social sciences and International Studies Graduate School of Education.
Arab Social Media Report (ASMR). (2011). Civil Movements: The Impact of Facebook and Twitter. Du-bai School of Government. vol. 1, n°. 2.
Asante, K. O and Nyarko, J. (2014). The Physical and Behavioral Consequences of Facebook Use among University Students. In: Mediterranean Journal of Social Sciences. vol 5. n° 27. (pp. 774-781). DOI: https://doi.org/10.5901/mjss.2014.v5n27p774
Beќar, M. (2015). Space, Language and Power: the Rhetoric of Street Protests. In Социолошкипреглед, vol. XLIX. n°. 3, стр. (pp. 337–348). DOI: https://doi.org/10.5937/socpreg1503337B
Crystal, D. (1999). The Cambridge Encyclopaedia of The English Language (4th ed). Cambridge: Cambridge University Press.
Crystal. D. (2007). How Language Works. London: Penguin Books Limited.
Grewal. S, Kilavuz. M. T and Kubinec. R. (2019). Algeria’s Uprising: A Survey of Protesters and the Mili-tary. Foreign Policy at Brookings. NW.
Gurung, B. (2019). Transcending and Subverting Boundaries: Understanding the Dynamics of Street Art Scene in Nepal. In: Intersections of Contemporary Art, Anthropology and Art History in South Asia (1st Ed). Perera, S and Pathak, D. N (eds.). (pp 223-249). DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-05852-4_9
Kaya, T and Bicen, H. (2016). The effects of social media on students’ behaviors; Facebook as a case study. In: Computers in Human Behavior 59. (pp 374-379). DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.02.036
Kosinski. M, Matz, S. C, Gosling. S. D, Popov, V and Stillwell. D. (2015). Facebook as a Research Tool for the Social Sciences: Opportunities, Challenges, Ethical Considerations, and Practical Guide-lines. In: American Psychologist.vol. 70. n°. 6.(pp 543–556). DOI: https://doi.org/10.1037/a0039210
Labed, Z. (2015). Genealogical Koineization in Oran Dialectal Arabic: A case study. Germany: Lambert Academic Publishing.
Silva, M. (17, September 2019). Algeria protests: how disinformation spread on social media. BBC. https://www.bbc.com/
Sternberg R. J. (2006). The Nature of Creativity. In: Creativity Research Journal. vol. 18, n°. 1 (pp. 87–98). DOI: https://doi.org/10.1207/s15326934crj1801_10
Yusuf Ali. A. (2000). The Holy Qur’an. Translation.UK: Wordsworth Editions Limited.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor.
- Los autores/as ceden a la revista el derecho de la primera publicación. La revista también posee los derechos de edición.
- Todos los contenidos publicados se regulan mediante una Licencia Atribución/Reconocimiento-SinDerivados 4.0 Internacional. Acceda a la versión informativa y texto legal de la licencia. En virtud de ello, se permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista. Si transforma el material, no podrá distribuir el trabajo modificado.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales), una vez publicado en la revista y citando a la misma ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).