Challenges to Respond to the Needs of Educational Training in Higher Education

Authors

  • Dr. José de la luz Sánchez Tepatzi Universidad Pedagógica Nacional (México)
  • Dra. María Valentina Téllez Montes Universidad Pedagógica Nacional (México) y Universidad Autónoma de Tlaxcala (México)
  • Mtro. Alejandro Sánchez Guzmán Instituto Tecnológico Superior de Tlaxco (México)

DOI:

https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v7.1944

Keywords:

Educational Policy, Teaching and Training, Quality of Education, Teacher Training, Adolescence and Youth

Abstract

This paper analyzes the proposal of the Integral Reform of Higher Secondary Education (RIEMS) to meet the training needs of teachers of that educational level and the challenges for its implementation. To put this proposal in context, data from a study carried out in the state of Tlaxcala in 2014 are retaken. One of the fields that he was investigating were professional profiles and training needs. The results of the study indicate that their needs are mainly related to fields related to didactics, and the areas of greatest deficiency revealed by large-scale evaluations. Different studies emphasize problems in training: the scarce approach with teachers to identify their needs, the absence of a pedagogical system that responds to the conditions of teachers, and few studies of the impact of training on improving teaching and learning.

Author Biographies

Dr. José de la luz Sánchez Tepatzi, Universidad Pedagógica Nacional (México)

Profesor investigador de la Universidad Pedagógica Nacional, Unidad 291, México. 

Publicaciones recientes:

  • Las competencias de los docentes de Educación Media Superior. PRAXIS INVESTIGATIVA REDIE.
  • Conceptualizando las necesidades de actualización y profesionalización docente en el nivel medio superior. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores.

Dra. María Valentina Téllez Montes, Universidad Pedagógica Nacional (México) y Universidad Autónoma de Tlaxcala (México)

Profesor investigador de la Universidad Pedagógica Nacional, Unidad 291 y de la Universidad Autónoma de Tlaxcala. México.

Publicaciones recientes:

  • Las competencias de los docentes de Educación Media Superior. PRAXIS INVESTIGATIVA REDIE.
  • Conceptualizando las necesidades de actualización y profesionalización docente en el nivel medio superior. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores.

Mtro. Alejandro Sánchez Guzmán, Instituto Tecnológico Superior de Tlaxco (México)

Profesor de Educación Media Superior en el estado de Tlaxcala y Profesor del Instituto Tecnológico Superior de Tlaxco, 

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Published

11-04-2019

How to Cite

Sánchez Tepatzi, D. J. de la luz, Téllez Montes, D. M. V., & Sánchez Guzmán, M. A. (2019). Challenges to Respond to the Needs of Educational Training in Higher Education. EDU REVIEW. International Education and Learning Review Revista Internacional De Educación Y Aprendizaje, 7(2), 59–70. https://doi.org/10.37467/gka-revedu.v7.1944

Issue

Section

Research articles